دستگاه برش لیزر » مطالب آموزشی » دستگاه فایبر چیست ؟

دستگاه فایبر چیست ؟

دستگاه برش لیزر » مطالب آموزشی » دستگاه فایبر چیست ؟

دستگاه فایبر چیست ؟

توسط davood

دستگاه فایبر چیست؟

دستگاه فایبر یکی دیگر از دستگاه‌های حکاکی و مارکینگ است که با استفاده از اشعه لیزر می‌تواند انواع نقش و نگارهای مختلف را ایجاد کند. در سالیان گذشته از دستگاه‌های مکانیکی مانند فرز و دریل به همراه دستگاه CNC استفاده می‌شد، و باوجوداینکه کنترل کامپیوتری توانایی کنترل دستگاه را افزایش داده بود، اما هنوز هم برخی نامنظمی‌ها و برش‌های پرت در آنها دیده می‌شود. با ظهور دستگاه فایبر و بهره‌گیری از لیزر برای حکاکی و مارکینگ، صنعت حکاکی نیز به عنوان یک رشته جدید شناخته شد و امروزه در بسیاری از شیوه‌های تبلیغی استفاده می‌شود.

امروزه از مارکینگ و حکاکی در صنایع مختلفی استفاده می‌شود و دستگاه فایبر سرعت دخالت این پدیده در صنعت را بیشتر کرده است. به همین دلیل هرروزه شاهد رشد سریع خرید و فروش این دستگاه‌ها هستیم و پیش‌بینی می‌شود دستگاه فایبر لیزری جایگزین بسیاری از دستگاه‌های لیزری دیگر شود. در ادامه قصد داریم به کلیاتی در مورد دستگاه فایبر و قابلیت‌های آن بپردازیم و در فرصت‌های بعدی به تأثیر آن در صنایع مختلف خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید!

دستگاه فایبر چیست؟ دلیل این نام‌گذاری چه میباشد

همان‌طور که عنوان شد، دستگاه فایبر یا دستگاه مارکینگ لیزری فایبر  یک نوع دستگاه صنعتی است که از نور لیزر برای نشانه‌گذاری، مارکینگ و حکاکی سطوح مختلف استفاده می‌کند. شاید این سؤال پیش آمده باشد، دلیل استفاده از لفظ فایبر در این دستگاه چیست؟ درواقع استفاده از لفظ فایبر در این دستگاه به وجود فیبر نوری در ساختار آن برمی‌گردد. در دستگاه مارکینگ فایبر، برخلاف سایر دستگاه‌های لیزری از فیبر نوری برای بالا بردن صحت و دقت دستگاه استفاده می‌شود. دستگاه فایبر قابلیت‌های متنوعی دارد و این قابلیت‌ها به دلیل وجود قطعات حساس ریز و کوچک در ساختار آن است. پ

دستگاه‌های فایبر در انواع و سایزهای مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام از آنها در بخش مختلفی از صنعت استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، دستگاه‌های فایبر کوچک‌تر در صنایع پزشکی، قطعات خودرو، قطعات ساعت، ابزارهای فلزی و پلاستیکی و محصولات صنعتی به کار گرفته می‌شوند. دستگاه فایبر کوچک در صنایع کوچک کاربرد دارد و ازلحاظ اقتصادی و کیفیت بالای نشانه‌گذاری و حکاکی در سطح مناسبی هستند.

دستگاه فایبر چگونه کار می‌کند

دستگاه فایبر با استفاده از انرژی نور لیزر به حکاکی و مارکینگ سطوح مختلف می‌پردازد. به‌احتمال‌زیاد، مطالب بسیاری در مورد تولید نور لیزر و دلیل استفاده از آن در حکاکی و برش دیده‌اید و در مطالب قبلی نیز به این پدیده پرداخته شد؛ اما به‌طورکلی می‌توان لیزر را نور بسیار قوی نامید که پس از تمرکز بسیار ایجاد شده است. در چند سال اخیر، نور لیزر یکی از اصلی‌ترین تکنولوژی‌های استفاده شده در دستگاه برش و حکاکی بوده است. دستگاه‌های برش و مارکینگ، مانند دستگاه فایبر، از خصوصیات تنظیم‌پذیری اشعه لیزر نهایت بهره را می‌برند و از آن به عنوان یک نور قابل انعطاف استفاده می‌کنند. به همین دلیل دستگاه‌های لیزر در صنعت تبلیغات بسیار مهم هستند.

در مورد عملکرد دستگاه فایبر می‌توان ادعا کرد که تنها دلیل تفاوت آن با سایر دستگاه‌های لیزری، استفاده از فیبرهای نوری است. درواقع با روشن شدن دکمه دستگاه، نور لیزر ایجاد می‌شود و با استفاده از فیبرهای نوری به سر نازل انتقال داده می‌شود. دستگاه فایبر از دو قسمت مکانیکی و دیجیتالی ساخته شده است. در قسمت دیجیتالی، طرح حکاکی مورد نظر کشید می‌شود و به عنوان یک دستور به قسمت مکانیکی ارسال می‌شود. قسمت مکانیکی نیز این دستور را اجرا کرده و با چرخاندن دستگاه در جهات مختلف، حکامی مورد نظر را ایجاد می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : دستگاه فایبر راهکاری قدرتمند برای حکاکی

 

تأثیر فیبر نوری در دستگاه فایبر چیست

به‌احتمال‌زیاد، شما نیز با اصطلاح فیبر نوری (Fiber optic) آشنا هستید و فهمیده‌اید که به‌آرامی جایگزین مس در صنعت مخابرات شده‌اند. فیبرهای نوری نسبت به سایر تجهیزات ارتباطی گران‌تر هستند، اما این هزینه بیشتر نتوانسته است که باعث فراموشی سرعت و کارایی آنها شود. از طرفی فیبرهای نوری قابلیت انتقال حجم بیشتری از اطلاعات را دارند و امکان تداخل را شدیداً کاهش داده‌اند.

اما فیبر نوری در دستگاه فایبر توانسته است که قدرت تطبیق‌پذیری دستگاه را افزایش دهد. از طرفی، با توجه به اینکه فرایند حکاکی و مارکینگ از حساسیت بالایی برخوردار است، استفاده از این فیبرها توانسته است که دقت و صحت دستگاه فایبر را بالا ببرد. این قابلیت‌ها در دستگاه فایبر مانع از تداخل الکتریکی در دستورات دستگاه می‌شود و حکاکی مورد نظر با درصد اطمینان بالاتری ایجاد می‌شود.

چرا دستگاه فایبر

دستگاه فایبر توانایی خوبی در مارکینگ و حکاکی سطوح مختلف از خود نشان داده است و این باعث شده است که استفاده از دستگاه هرروز فراگیرتر شود. دستگاه فایبر قابلیت‌های متنوعی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت و هر کدام را به‌اختصار شرح خواهیم داد:

ماندگاری بالا: یکی از مزیت‌های دستگاه فایبر این است که فعالیت مکانیکی کمتری نسبت به سایر رقبای خود دارد. این موضوع باعث می‌شود که قطعات ساییدگی کمتری داشته باشند و طول عمر دستگاه بالاتر رود.

دقت و صحت بالا: استفاده از فیبرهای نوری باعث شده است که اشعه لیزر دستگاه فایبر نسبت به سایر دستگاه‌ها قطر کمتری داشته باشد و این موضوع باعث بالا رفتن دقت و صحت دستگاه و کاربرد آن در صنایع حساس شود.

قابلیت کار بر روی مواد مختلف: دستگاه فایبر قابلیت کار بر روی متریال‌های فلزی و غیرفلزی را دارد و این باعث می‌شود حوزه عملکردی دستگاه بسیار وسیع باشد. در ضمن حساسیت بالای دستگاه امکان استفاده از آن در صنایعی مانند هوافضا و کامپیوتری فراهم کرده است.

سرعت بالا در حکاکی: یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های لیزر، سرعت بالای آن در برش و حکاکی سطوح مختلف است. اشعه لیزر توان بالایی دارد و می‌تواند مواد مختلف را بدون مشکل برش دهد.

قابلیت تنظیم شدت اشعه لیزر: اشعه لیزر در دستگاه فایبر قابل تنظیم است و این بدین معنی است که برای مواد مختلف می‌توان از قدرت اشعه مختلف استفاده کرد. در ضمن برای حکاکی از شدت اشعه کمتر و برای برش از شدت اشعه بیشتر استفاده می‌شود.

عدم نیاز به چیلر خنک‌کننده و صرفه‌جویی در مصرف انرژی: از دیگر قابلیت‌های دستگاه لیزر فایبر این است که داغ نمی‌کند و نیازی به چیلر خنک‌کننده ندارد. این موضوع باعث می‌شود که انرژی کمتری توسط دستگاه مصرف شود و دستگاه نیز ازلحاظ مصرف انرژی در سطح قابل قبولی باشد.

دستگاه مارکینگ فایبر را از کجا بخریم

یکی دیگر از سؤالات پرتکرار کاربران دستگاه مارکینگ فایبر این است که دستگاه را از کجا بخرند. فروشگاه‌های واقعی و اینترنتی زیادی وجود ندارد که دستگاه‌های فایبر را تولید کنند و یا بفروشند. بااین‌وجود برای خرید دستگاه فایبر می‌توانید در گام اول به جستجوی اینترنتی بپردازید. این روش باعث می‌شود که دید مناسبی نسبت به دستگاه‌های فایبر داشته باشید و هنگام خرید با آگاهی بیشتر اقدام کنید. در مرحله دوم، از طریق تماس با شرکت فروشنده، اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه به دست خواهید آورد. در گام آخر با مراجعه حضوری در شرکت می‌توانید نسبت به خرید دستگاه فایبر اقدام کنید.

دستگاه‌های مارکینگ فایبر انواع و اندازه‌های مختلفی دارند و ممکن است انتخاب آنها کمی گیج‌کننده باشد، بنابراین برای دریافت آخرین قیمت دستگاه فایبر و کسب مشاوره در مورد آن با ما در تماس باشید.

 

دریافت لیست قیمت و جدول فروش اقساط محصولات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *