دستگاه برش لیزر » دستگاه فلت بد

دستگاه فلت بد

دستگاه برش لیزر » دستگاه فلت بد

دستگاه فلت بد

توسط davood

دستگاه فلت بد

دستگاه فلت بد امروزه به سرعت در حال پیشرفت و رونق هرچه بیشتر می باشد و توانسته است جای خود را صنعت تبلیغات و چاپ به خوبی باز کند. در صنعت چاپ دستگاه فلت بد از محدودیت بسیار کمی برخوردار است. توانایی چاپ با کیفیت بر روی انواع سطوح از ویژگی های خوب این دستگاه خواهد بود .

دستگاه فلت بد (Flatbed printing machine)  یک نوع از انواع دستگاه های چاپ دیجیتال به شمار میرود که برای چاپ بر روی انواع سطوح صاف ، یکنواخت و غیرقابل انعطاف مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه چاپ فلت بد دارای انواع مختلفی می باشد و هر کدام از یک شیوه خاص برای چاپ استفاده خواهند کرد ، اما در همه آنها سطح کافی برای حرکت بر روی سطح انتخاب شده تعریف شده اند و برای چاپ بر روی آن سطح از شیوه جوهرافشانی استفاده می‌کند. به‌عنوان‌ مثال ، دستگاه چاپ فلت بد UV برای خشک کردن جوهر از اشعه ماوراءبنفش استفاده می‌کند و جوهر آن بلافاصله خشک می‌شود.

دستگاه فلت بد یک انتخاب بسیار عالی برای چاپ بر روی انواع سرامیک و شیشه محسوب می‌شود و جایگزین مناسبی برای شیوه‌های قدیمی است.

اگرچه در سایر دستگاه‌ها دیدن حرکت هد دستگاه کار مشکلی است، اما در دستگاه چاپ فلت بد ، قطعه مورد نظر بر روی یک سطح مشخص و پهن قرار می‌گیرد و هد دستگاه به کمک دو محور بر روی آن قرار می‌گیرد. زمانی که الگوی مورد نظر به دستگاه داده می‌شود ، هد دستگاه چاپ بد در راستای دو محور x و y حرکت خواهد کرد و الگوی مورد نظر را طراحی میکند .

این دستگاه قابلیت چاپ بر روی مواد مختلفی همچون سرامیک ، سنگ ، فلز ، آلومینیوم ، کاشی ، آکریلیک، تخته چوبی و نئوپان ، چرم و پلکسی گلاس را دارد.

با ورود دستگاه چاپ فلت بد به صنعت چاپ ، می‌توان با قدرت این مورد را ذکر کرد که عملکردی همانند دستگاه چاپ بنر دارد ، اما تفاوت آنها به ضخامت و انعطاف قطعه چاپ است . دستگاه چاپ فلت بد بر روی سطوحی که از ضخامت بیشتر و انعطاف کمتر چاپ می‌کند که از توانایی دستگاه چاپ بنر خارج است. میز بزرگ و عریض دستگاه باعث خواهد شد که به حرکت درآوردن نمونه برای آن بسیار ساده و راحت باشد و فشار خاصی به نمونه وارد نشود.

شرکت سیمای شهر با داشتن طیف وسیعی از این نمونه دستگاهها از جمله دستگاه فلت بد یووی و دستگاه یووی رول به رول و هیبریدی توانسته است تجربیات چندین ساله خود را با مشتریان خود به اشتراک بذارد .