دستگاه برش لیزر » تیوب دستگاه لیزر

تیوب دستگاه لیزر

دستگاه برش لیزر » تیوب دستگاه لیزر

تیوب دستگاه لیزر

توسط davood

تیوب دستگاه لیزر

تیوب دستگاه لیزر قطعه ای فلزی یا شیشه ای شبیه لامپ با طول بلند حاوی گاز CO2 جهت حرکت الکترون ها از قطب کاتد به آند با ولتاژ ۲۰۰۰۰ ولت می باشد که یک سر آن دارای لنز و سر دیگر مسدود است و از سمتی که لنز دارد اشعه خارج می شود و توسط آب یا جریان هوا خنک می شود.

تیوب دستگاه لیزر در اندازه های مختلف با توان های مختلف در دو نوع Usual  و Reci موجود می باشد.قطعات لیزر  دارای کیفیت های مختلفی بوده و بنابر نیاز می توان آن ها را انتخاب نمود که طبیعتا تیوب لیزر هم دارای کیفیت های متنوعی است .

 

کاربرد تیوب دستگاه لیزر

با توجه اینکه لیزرها در هنگام کار گرمای زیادی تولید می کنند تیوب دستگاه لیزر را از جنس شیشه نسوز که مقاوم به گرما می باشد تولید می کنند. ابعاد تیوپ لیزر به نسبت توان و طرح دستگاه لیزر طراحی و ساخته می شود و دارای ۲ سوراخ در ابتدا و انتها جهت ورود و خروج گاز می باشد و این تیوب دستگاه لیزر را درون محفظه شیشه ای بزرگتری جهت خنک کاری قرار می دهند. جهت خنک کاری لیزر از جریان گاز و یا گردش آب استفاده می شود.

در این سیستم برای بالابردن توان دستگاه و موازی نمودن بازتاب پرتوها از آینه های مخصوصی استفاده می شود. این آینه ها دارای قابلیت بازتاب بالایی جهت جلوگیری از تلفات بازتاب در آینه می باشد. معمولا جنس آینه ها را از سولفیدروی، گالیوم،طلا ، هالوژنها و … می سازند. معمولا آینه لیزرهای CO2 را از طلا و ژرمانیوم تولید می کنند. آینه های مورد استفاده در لیزرهای CO2 باید در سطح رویی پوشش داده شوند که این یکی از نکات بسیار مهم در ساخت آینه می باشد. این آینه ها را در مقابل هم جهت قرار میدهند تا به وسیله بازتابش و تابش عمل لیزر انجام شود.