دستگاه برش لیزر » مطالب آموزشی » نکاتی مهم هنگام خرید دستگاه برش لیزر

نکاتی مهم هنگام خرید دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر » مطالب آموزشی » نکاتی مهم هنگام خرید دستگاه برش لیزر

نکاتی مهم هنگام خرید دستگاه برش لیزر

توسط davood

معرفی دستگاه برش لیزر

اهالی فن و صنعت به ویژه در موضوع صنایع چاپ و تبلیغات، نمی توانند منکر اهمیت و کاربرد دستگاه برش لیزر در صنایع و حوزه ی کاری خود باشند. به خصوص آن دسته از صاحبان مشاغل که طی دهها سال با انواع ماشین آلات تراش، برش، سوراخ زنی و شیارزنی مکانیکی و نیمه اتوماتیکی شبیه تراش و برش ان-سی و بر روی سفارشات و پروژه های کوچک و بزرگ خود کار کرده و روند تکامل و پیشرفت این گونه ماشین آلات پرفایده را مشاهده نموده اند، جهش ناشی از تغییرات و نتایج کار با دستگاه برش لیزر در مقایسه با آن دسته از دستگاه های قدیمی به خوبی برایشان ملموس بوده است.

بدون تردید ساخت و شکل دهی وسایل و لوازم گوناگون تزئینی و یا کاربردی، قطعات مورد استفاده برای ساخت و مونتاژ تجهیزات مختلف و همچنین انجام عملیات حکاکی، سوراخ زنی، فرم دهی، شیارزنی و برش بر روی صفحاتی که می توانند به عنوان بدنه و قسمت های پوششی و … در ماشین آلات و یا لوازم خانگی و صنعتی جای گذاری شوند، همه به لطف دستگاه برش لیزر انجام می شود.

دستگاه برش لیزر

این عملیات می تواند در عمق و ابعاد متفاوت طبق طرح و نقشه ی از پیش تعیین شده انجام گیرد و خواسته های مشتری و سفارش دهنده را تا حد قابل قبولی تحویل دهد.

البته نباید فراموش کرد که بهرحال هر ماشین محدودیت­ها و شرایط ویژه ی خود را دارد و تغییرات و وسعت اختیارات قابل اعمال هر دستگاه بر قطعه یا صفحه ی مورد نظر، باید در هنگام طراحی و ارائه سفارش به خوبی مدنظر قرار گیرد. به عبارت بهتر نمی توان انتظار هر عملیات با هر ابعاد را از دستگاه برش لیزر داشت و به منظور انجام فرآیندهای لازم روی قطعه یا تجهیز، طراح باید برنامه ای برای استفاده از دو یا چند ماشین مختلف را در دستور کار قرار دهد.

 

بیشتر بخوانید : معرفی دستگاه برش لیزر

 

مثلا نمی توان از دستگاه برش لیزر با ابعاد کوچک، انتظار انجام سوراخکاری بر روی صفحات ضخیم و بسیار سنگین را داشت. اما در مجموع این دستگاه ها نسبت به نمونه های مشابه مکانیکی و قدیمی تر خود، کارآیی، دقت و سرعت عمل بسیار بهتری دارند.

در واقع اگر فقط همان دو عامل سرعت و دقت را برای این دستگاه ها مدنظر قرار دهیم باز هم بر کلیت خصوصیات آن و میزان محبوبیت و استقبال مشتریان، تاثیر چندانی نخواهد گذاشت. چرا که این افراد تا جای ممکن از دستگاه برش لیزر برای انجام امور دقیق تر و سریع تر بهره می گیرند و ملاک اصلی برای خرید این نوع ماشین آلات لیزری، نیز کارآیی سریع­تر و دقیق­تر آنهاست.

دستگاه برش لیزر

پس اولین عامل مهم در تصمیم برای خرید دستگاه برش لیزر، این موضوع می باشد که آیا امور اجرایی و فرآیندهای مورد نیاز، قرار است تا چه اندازه دقیق و سریع انجام گیرند. چرا که قابلیت و امکانات هر دستگاه باید با سطح نیاز خریدار و تلرانس و حساسیت و کاری که قرار است با آن انجام شود، تناسب و هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت نه تنها ممکن است برگشت هزینه ی خرید به راحتی و در زمان پیش بینی شده اتفاق نیفتد، بلکه ملاحظات و ملزومات لازم برای نگهداری و کار با این ماشین آلات هم به درستی رعایت نشود. لازم به توضیح است که بدلیل ظرافت بالای ساختار و مکانیزم ماشین آلات برش لیزر، نگهداری و رعایت آداب کار با آن هم به نسبت حساسیت و نظم ویژه ای را می طلبد.

پس از قطعی شدن تصمیم برای خرید دستگاه برش لیزر ، باید به اعتبار برند سازنده و همچنین سابقه ی فروشنده ی آن نیز توجه شود. در سال های اخیر به دلیل افزایش بیش از حد استقبال از خرید دستگاه برش لیزر برای امور گوناگونی که قبلا اشاره شد، بازار فروش این قبیل ماشین آلات نیز گسترده شده و این موضوع سبب گردیده تا عده ای که متاسفانه از تجربه و پشتوانه های دانش چندانی برخوردار نیستند، تنها با هدف درآمدهای کلان و کوتاه مدت از راه واسطه گری های سودجویانه، اقدام به فروش برخی دستگاه برش لیزر کنند. این مشکل تا جایی پیش می رود که دستگاه های ارائه شده بدون پشتیبانی و خدمات پس از فروش، بخشی از بازار را به خود اختصاص می دهد و در مواقع ضروری ممکن است صاحب دستگاه را با مشکل مواجه کند.

حتی اگر برند و نام سازنده ی دستگاه و تجهیزات مختلف آن، معروف و معتبر باشد، باز هم یکی از مهم ترین معیارها برای خرید دستگاه برش لیزر، خدمات پس از فروش خواهد بود. در حقیقت می توان گفت یکی از راه های شناخت فروشنده و اطمینان خاطر بابت کار با دستگاهی مناسب و بادوام، اطمینانی است که برای پشتیبانی پس از معامله ی خرید، خاطر مشتری را آسوده می کند.

دلیل این اهمیت چندان پیچیده نیست، حتی اگر خرید دستگاه هزینه ی زیادی در بر داشته باشد، باز هم پشتیبانی های پس از فروش، می تواند بخش قابل توجهی از ضرر ناشی از توقف و خسارت به خط تولید را کاهش دهد. از همین رو امکان استفاده از خدمات پس از فروش، دست کمی از کیفیت قطعات و سیستم سخت افزاری و نرم افزاری ماشین ندارد.

 

دریافت لیست قیمت و جدول فروش اقساط محصولات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *